miércoles, 3 de noviembre de 2010

" MALAS PULGAS ", ( 2ª PARTI )...

La jísica clásica bía estimáu que una cosa nu púe enfluir en otra si nu hai angu que las unza. Ensín embargu, la jísica cuántica desveló angu inéditu: lo que socede a una pratícula púe enfluir al mesmu tiempu en otras pratículas ensín que náa las unza. U lo qu'es lo mesmu, baju el aparenti caus, lus cientíjicus escubrierin que bía un ordin (David Bhom llamólo ordin emplicáu) ¿Es esi ordin súyacenti el seudónimu de Dios u de la Madri Natura chamánica?
Diríasi que tóo lo creáu junciona comu'n jolugrama (una jotugrafía tredimensional ena que la parti contien el tóu), de tal móu que cuandu alampasi una bosca, asesinasi a lus tolinus en Japón u erponeasi ensín piedá ne control angunu a las lochas, nu estási rebatando simplementi una parti de lo creáu, si nu a tóo lo creáu, ya que hai una relación enti tóo lo desistenti envisibli al güeju jumanu que alampa, asesina u erponea.
Si l'universu nu es una máchina, si nu que mas bien junciona comu una menti giganti; si la oservación cientíjica ójetiva nu es pusibli, y el paradigma cientíjicu mus avera de nuéu a verdáes ancestralis, tal vegáa sea convenienti espenzar a pispiar de otru móu lo que socedi al muestru alréor.
Si Darwin biera estáu eno ciertu en tóo lo que diju, si tolus organismus estuvierin en engarra enti sí, ensín dulda jaría muchu tiempu que daque d'ellus bría triunjáu cima lus demás y sedría el únicu supervivienti (el únicu supervivienti que, por supuestu, muriría d'enmediatu al cáecer de nutrientis). Ensín embargu, la rielidá es dijerenti. La Natura mus ojreci a diariu un casu de cooperación que sólu'l hombri esjuerzasi en ínorar y vulnerar. Remitomi a esti casu que Robert Augrus i George Stanciu anotan:
"Las prantas usan diósidu de carbonu del airi y el augua del suelu pa jacer zúcaras, liberando osigenu comu subprodútu. Lus animalis consumin zúcaras de las prantas y lus osidan pa próucir energía, degolviendo al airi diósidu de carbonu meyanti la respiración y tornando augua a la tierra en jorma d'orina. El ciclu es perfeutu y náa esmanasi".
Puéesi completar el ciclu alcordando que las prantas alimentan a lus herbivorus y estus, a su vegáa, a lus carnivorus. Y cuandu estus escompongansi, dejarán bacterias y macanis qu'enriquecerán el suelu.
Si esti ciclu ibrasi, ibrasi la vida.
La Natura mus da una gran leición de reciclaji en muestru propiu cuerpu. Dieter Teufel ha calculáu que la totalidá del carbonu que hai en muestru cuerpu, en muestrus alimentus , nel diósidu de carbonu del airi y enas rocas calizas, ya ha jormáu parti unas 600 vegáas de otrus organismus nel procesu de produción de vidas.
Nel cuerpu de cáa unu de mosotrus hai alréor de meyu billón de átomus de carbonu que jormarin parti del organismu d'una presona que vivió jaz dos milentas d'añáas.
Tal vegáa, siendo cóscientis d'ellu dùn móu ístintivu, lus animalis sabin convivir drentu del su nichu cológicu. L'únicu animal que paez ber esmanáu por completu'l juiciu pa nu autuar d'esi móu, es el hombri.
Allegáus a esti puntu del articulu, paecemi oportunu jacer una cavilación que me avere al pintis del mesmu.
La ciencia de lus siglus 16 i 17 pranteaba un conceutu mecanicista del mundu y de la Natura. Francis Bacon dicía qu'el ójetivu de la ciencia era "torturar a la natura jasta estraerli lus sus secretus". L'hombri poniasi juera de la Natura, comu si tal cosa juera pusibli. Inoraba la interdependencia de tóo lo desistenti, d'egual móu que la melecina creía( y sigui creyendo) que puéesi compartimentar el cuerpu jumanu de móu que pa tratar una malera debesi tratar por separáu, comu si lus engranajis nu estuvierin íntimamenti arelacionáus.
Náa nel cuerpu jumanu está separáu enti sí, y náa lo está ena Natura, ne siquier l'hombri, onqui lo haya devanáu. De móu que urgi espenzar a tiner una visual y una relación dijerenti con lo que mos rodea; una visual ondi primi la interdependencia.
Es corrutu utilizar la manoseáa frasi del jefi indiu Seattle (yo tamién lo voi a jacer porqui páecemi que vien al casu y aún conserva tóo su vigor) : "Tóas las cosas están conetáas. Lo que acontez a la Tierra, acontez a lus jius de la tierra".
La llamáa Hipótesis Gaia cambea en esi sen: la Tierra es un organismu vivu, un enormi ser nel que cáa cosa tién una misión. Lus riyus son las sus venas, las boscas son las sus corás... La pisculiza que debemus jacernus es si el ser jumanu jorma parti de las sus neuronas u es un encómodu parásitu qu'está entarajilando probremas asgaya que a la final la Tierra se lo sascudi de cima, comu si jueran malas pulgas.

- Marianu F. Urresti / rivista "Sedi", númeru 43 / Praus de 2010. Torlavega -

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