lunes, 23 de noviembre de 2009

CINCU PISCULIZAS A UNA MOJER " VERDI" : Ángeles Parra . Direutora de BioCultura

1-Aguañu se celebra'l 25 aniversariu de BioCultura. Jaz 25 añáas el quien parlaba de cología era consideráu comu "d'otru planeta".¿Cómu jue esi primer alcuentru?

-BioCultura celebrósi con ésitu asgaya dendi la su primer apeldáa. Es ciertu que jaz 25 añáas parlar de cología y, muchu mas, d'agricultura cológica'n España... era angu que sólu preocupaba a unos pocos:hipis, neururalis...En tóu casu, genti mu motiváu pol juturu de nuestru planeta y de (...) nuestras vidas. La primer edición de BioCultura jue l' iniciu de un cambeu de mentalidá nel nuestru país y, nesi sen, nu poemos dejar d'estar jispíos.


2-N'épocas colómicamenti difícilis, la sociedá tiendi a golver a lo sencial.¿Crei qu'el interes por una vida jabilitáa y respetuosa col meyu ambienti se ve acentuáa duranti estos ciclos?

-Es que nu quea otru remeyu.Nu es ya una custión de si queremos estar mas jabilitaos u no.Es una custión de suprevivencia.Tolas predicionis de los grupos cologistas se han diu cumpliendo derréu.Y abora jasta'l presienti Obama tién un güertu cológicu y apuesta polas renovablis.¿Porqué Al Gore nu apostó por ellas cuandu istaba nel poder? Mos quea poca tiempu pa dali la güelta a la situación.Si nu actuamos ajita, tamos condenaos a una situación de cerrajinas consecuencias globalis.Jasta los políticos neoliberalis se han dáu cuenta d'ellu.Peru, daque vegáas, una malera gravi...pue ser una güena oportunidá pa retomar el sedu de la salú y del socoliñe.El problema, a livel global, es que los problemas meyoambientalis están causando muertis asgaya, maleras, pandemias, esguyuvición d'especies...Y tou esu se va a acentuar mas si no actuamos abora.

3-¿Ve pusibli que los produtos cológicos alleguin angún diya a los liveles de consumu que tienin los produtos "convencionalis"?

-El mundu del mañana sedrá cológicu u, simplementi, no sedrá.Nu quea otra candajeativa.Lo utópicu es siguir cudando qu'el sistema autual, con una produción alimentaria contremináa, ensana, globalizáa, va poder siguir perpetuándosi duranti añáas asgaya. Los tresgénicos acentuarán los problemas autualis.Fíjesi n' Argentina.Es la tercer produtora de soja tresgénica del mundu, dimpués de Brasil y U.S.A.Y la su población pasa jambri y las desigualdaes son desageráas, por no parlar de los problemas meyoambientalis que causan los desiertos verdis de soja manipuláu genéticamenti.

4-Qué les diría a los que cudan que hai problemas mas importantis nel mundu que l'agricultura cológica?

-Que es verdá, peru que tóo esta relacionáu al estrincote y que no tenemos descusas.Nu se trata de prioridaes sino d'una aición conjunta y de iniciar un sedu de güelta jacia atrás y rectificar en tóu cuantu sabemos ya que mos estrepemos.El capitalismu y la colomía neoliberal están ena basi de tolos problemas: hui too es negociu; la vida, la muerti, la malera, el jambri , las guerras, la cumía... no mos engañemos.

5- Demi cincu consejos qu'audarían a cambear el mundu.

-Deprender de las jormas de vida tradicionalis y no estar pendienti de la modernidá.

-Llevar una vida austera.

-Nu ver la televisión.

-Consumir lo mas cológicu posibli.

-Desconfiar de la tecnocencia...porque no es mas el que mas tién sino el que menos nita.

("Solos"/ Revista editáa por U.G.T-U.P.T.A./ nº 47/2009 ).








No hay comentarios:

Publicar un comentario