viernes, 30 de octubre de 2009

Morrinaba (y 3)


Un sudu fríu escuyó polas sus sienis que latían retinglando ena su capeza. Las manos nerviosas no eran p`alcontrar aselu en denguna postura natural. El gargüelu estaba ensuchu, enjabáu. Manía allí, de pie, l`últimu de la riola, sofriendo, aterreciendo. La lición no era difícil peru`l miéu lu acialaba. El maestru pescudaba unu a unu, grijando. L`acolechu era pa rebatar cualisquier achisbu d`enrobramientu. El su compañeru zarateó y, nuna alendáa, l`adultu disparó un bojetón que lu desintorió.

-¡Enútil! ¡So burru! No t`enteras de náa.

Ya no era un críu, era un cachu carni, un cachu carni acemangáu. Notó la calor de la urina cuyando pola pernera. Ya no era él. Ya no estaba allí.

-¡Sedrá pusibli! -dijo arresignáu`l maestru enanque s`arremangaba la bata azul marinu y pusía bien las sus antiparras-. Y abora se churra.

D`espaldas al punteru, la riola de recitantis de la lición callaban, sofrían. A petu, enos sus pupitres, los demás eran tistigos mudos, asustaos. Sólu el pujitéu del quien se churró era pa sentise. No bía humillación presonal, tala era la siniquidá ena que vivían ena clas, tóos ellos. No era la primer vegáa que viían un socedíu asina, u, que contemplaban cómu s`estorregaba un compañeru, llorando, jechu un coloñu ensánime. Una turtura diaria, cutiana, ensín aliviu.

-Asiéntese, De Cos. Velu asina, churráu, da duda.

El maestru jue cancia`l neñu que diba derréu, conas manos a la espalda, col tostón carajuera, zuna útil pa soltar los moquitonis comu llampas qu`atopaban escontra las caras menudas, rosucas y tiernas d`aquellos neños.

-Retruque usté a la enterroga qu`hici al su compañeru. Tuvo tiempu de cudalo. -dijo cínicu enanque s`averaba a la su cara, amijando la su espalda d`adultu de trenta y tres años.

Desintoriáu, el críu, alendaba anjeanti, camientando lo que diba a socecer. Y sí, un molondrón, dáu a traición, hézolu dase un cotorrón escontra`l punteru. Cayó al suelu y tolos compañeros quedarin mirando la escena. Toñín, l`últimu de la riola, no jué pa soportar mas, abrió la ventana, s`esquiló a la poyeta y blincó al patiu mojáu pola morrina. No dijo náa, no grijó, corrió, corrió y no s`arrecató. Enjamás golvió a la escuela.
Gandra

3 comentarios:

  1. Esti testu esta al altor de "El caminu",de Miguel Delibes...y nu es casualidá que soceda nel valli d'Iguña.
    Es un gran retratu duna epoca...onqui paez eternu -angunas talanqueras- qu'aseparan al neñu de la escuela.
    -A.C.-

    ResponderEliminar
  2. ¡Vae desajeráu eris!
    El testu qu`escribí no socedi por Valdiguña, es ena zona de Treceñu ondi acontez.
    Lo que sí es enternu es el maltratu a los neños de manu de los mayoris. Cuandu vaigáis a un parque, verís a madris y padris que tratan a tolo malu a neños que no son pa defendese y, estu socedi aguañu... en toa manera, las talangueras (¿?) entarmámolas nos.
    Saludos

    Gandra

    ResponderEliminar
  3. que fuerte no tenía ni idea de que existiera un idioma cántabro, que suerte que tengamos una ancestral lengua autóctona que nos une, que suerte que....pero, espera, un momento!, si la verdad que parece ser simple castellano deformado por todas las patadas al diccionario inimaginables, se ve que cualquier barbaridad que se nos ocurra tiene cabida para dar el pego con la unica limitación de que pueda ser entendida al hablar o escribirse, pero sin ser exactamente igual a la forma correcta de hacerlo...ah!! y cuanto mas cateta parezca la palabra mas puntos ganamos!
    P.D: voi ver zi veo un pisha de Cai pa desirle quel andalú e otro idioma

    ResponderEliminar