lunes, 12 de octubre de 2009

Emigrantis

Acabo de releer (en rialidá, reveer) la banda deseñáa de Shaun Tan "Emigrantis". La última vegáa que disfruté d`esti libru maravillosu jue l`añu pasáu, creo que. Hui, a diferiencia, hícilo en compaña d`unu de los mis jíos. Parlábamos atentu los debujos y las cosas que socedin nesta novela gráfica ensín testu, ensín parabras; y, creo, juimos los dos pa entender daque aspeutos narrativos que paecin quedar, al simen de barbajos, enti sembras, eno escuru, ondi no allega la luz de lo qu`entendemos de los debujos.

Shaun Tan, nesta banda deseñáa mos jaz un relate visual de la emigración (estéticamenti paez de principios del siglu XX), alquiriendo un gráu de sensibilidá maravillosa. De cuandu, el relate tién un que surrealista y d`una despresividá total, a hucias del usu del lápiz y, tamién, del modelu estéticu qu`arrienta las fotos gastáas y descolorías pol pasu del tiempu. El magín d`una ciudá destraña, ondi no semos pa entendemos, ondi tóo tién un usu que no conocemos, es una harramienta pa ponemos ena piel del (y de la) quien usa de dir a un país jolasteru.

Hai debujos (los mas) d`autentica genialidá, hai momentos nel relate (nel soceder de los debujos) que son puru lambique sensitivu. "Emigrantis" tindría d`estar en tolas bibliotecas, enas salas d`aspera, enos Autogrill, enas gasolineras... enas casas.



Emigrantis
Shaun Tan
Barbara Fiore Editora 2007

2 comentarios:

  1. LA CIUDÁ MOS ABRE LA MANCAURA,
    EL CAMPU MOS LA PIESLLA...
    " Las mozas del tu pueblu
    te damos la bienveniá ;
    Te desean güena vida
    nel pueblu en que nacisti
    pa que jagas caridaes
    ya que mú ricu golvisti.
    Juisti probe y desgraciau
    con percal de cuatru rialis,
    güelvis ricu y bien tresnau ;
    tantu tienis,tantu valis..."
    Dijios de Nel Llanu que vienin al casu,pos
    Cantabria siempri ha siu tierra d'emigrantis.
    Tóos mos alcordamos d'angún jamiliar que jué
    jandalu,indianu,exiliaú u "campesinu ena ciudá",y tóos sufrierin esos acolechos,egual
    que los debujos d'esti libru mos cuentan.
    Cona tu madurera,has comblau de coloris...y de
    pequeñas cosas-siempri alcuerdomé del dios de las pequeñas cosas-,un diya de tardíu.
    -A.C.-

    ResponderEliminar
  2. Hola Antón.
    Caltengo alcordanzas prestosas de la letura de "El dios de las cosas chicas" d`Arundhati Roy; jue en Beniarbeig (Alicante) nuna casuca a la vera del ríu Girona. Yo solía dir con un escañu al ríu, a menos de 12 metros de la casa, daba los rebusis de la cumía a los corros del ríu y leía... ¡Vae alcordanzas guapas! Allí leí esi libru namoranti... allí jue la nacencia de dos de los mis guajes.
    Saludos
    Gandra

    ResponderEliminar