jueves, 29 de octubre de 2009

Morrinaba (2)


Por una alendáa, l`hombri trató de conocer la identidá d`aquella mojer, qu`ensín dulda jue alumna suya, peru, el su aspeutu autual no era enforma pa identificala. Amás que mas, los neños cambean muchu mas que los mayoris. Hebo un silenciu y comu pa ibralo, l`hombri dijo:

-El pueblu está cuasi egual. Mas limpiu, mas guapu. Vivin bien aquí, ¿no?

-Y, ¿a qué ha viníu al pueblu? ¿veno al albergue?- Pescudó la mojer inorando`l comentariu anterior del maestru.

-Estoi de pasu. Güenu, en rialidá, estoi de baja y, estoi pasando unos días pola costa. Dejéme caer ensín saber que diba a atopame con tantas alcordanzas lueñas.

-Güenu, pos que lo pasi bien pol pueblu- dijo la mojer comu cuertando la charra. -No hai muchu que ver, quitando lo de la calzáa romana.

En viendo qu`el jilu de la parlauca diba a ibrase definitivamenti, el maestru trató de caltenelo con unas enterrogas atentu los alumnos suyos que quedaban nel pueblu, peru áinas era p`acanzase del inombri d`ellos; namasque s`acanzaba de Toñín, un mal escolanti que dejó los estudios pa trebajar nel campu. La mojer ensín mucha gana y echando a andar, comentó que pocos desalumnos vivian nel pueblu y, que Toñín vivía nun barriu de tres casas que daba cara`l regañón.

La mojer marchó ensín mas. L`hombri cudó qu`el mitu de la genti parcial y con despaciu de los pueblos estaba sobrevaloráu. El cielu estaba gris y entraban unas nubonas escuras que facilmenti purrirían augua. Golvió al cochi y apañó una zamarra y un parauguas negru con maneta de maera. Tiró a andar dispaciu, remirando cáa esgonce de l`aldea.

Allegó al bebederu, qu`en tiempos era lavaeru y sitiu d`alcuentru de la genti. Acanzóse del ratucu depués de comer, enti la clas de la mañana y la de la tardi. Entós, si el climen hicía pa ellu, solía dir a echar una cambalúa pol pueblu. Siempri aparaba nesti puntu a parlar con anguien lavando, llenando botellas d`augua pa casa u, pocas vegáas, purriendo las vacas a beber. Evitaba estu últimu, pos despreciaba a las vacas, llenas de burdíu, usgosas, toalles. De súpitu, acanzóse de Nel, un viejucu que s`asentaba nuna piedra nel moriu d`un práu juntanu. Nel, solía pidile un jumarru, conas manos ruviejas y trucías. No bía güeltu a alcordase d`estas cosas. Tuvo sinciu de jumar y echó manu del tabacu. Vióse la manu drecha conos deos amarillos de la nicotina y el jumarru encesu enti ellos, ajumando. Decidió jacer una vesita a Toñín, l`únicu alumnu del quien caltenía l`inombri.

Tiró pola pista qu`abajaba cancia`l regañón. Abora la zona tinía un acil ena cuneta, tinía una capa de chapapote finu y los morios estaban atotogaos de bardas y haráu. A manu isquierda, colombrando`l valle, al simen d`una paré mostruosa, lóndriga y jampuda, l`Escudu de Cabuérniga espenzaba a coronase d`urbayu. Púsose la zamarra al sentir la morrina y, allá lantón vió el jumu d`una casa que cudó sedría del su desalumnu. Siguió andando ensín saber por qué.


Siguirá...

No hay comentarios:

Publicar un comentario