viernes, 17 de julio de 2009

El pendón moráu de Castilla

La carauterística mas sellenca del Pendón Moráu de Castilla es que no desistió nunca. El Pendón de Castilla era roju carmín. Si estu es asina, ¿por qué surdió el moráu comu color castillana? La primer benifestación atentu estu parez enas Moroyas pa la hestoria de las tropas de la Casa Rial d`España de Serafín María del Soto (Madrí 1824). Esi libru diz: "El regimientu númeru 1 u Enmoroyal del Rei tuvo por primer bandera`l pendón moráu de Castilla, que tinía de maner ena compañía Coronela". La metá es ciertu, pos el regimientu en custión jue jundáu el 10 de sitiembri de 1634 comu coronelía u guarda rial, con pendón moráu, peru no correspondienti a las coloris de Castilla, sino al su primer coronel, el conde-duque d`Olivares, Gaspar de Guzmán. El llamatu que pusierin a esti regimientu era "Terciu de los moraos" y nel siglu XVIII "Regimientu del Rei", con un nombratu añidíu: L`Enmoroyal, por ser, paez que, la mas antigua de las unidaes d`enfantería.
"Los Borbonis españolis consagrarin con altor oficial pa la Casa Rial la color moráu ental del púrpura" dijo Carlos Broschi en 1758 y, Lope de Vega dijo:

Aquel Fernando venturoso espera
que corone el alcázar de Sevilla
de las rojas banderas de Castilla

Los pendonis de la ilesia de San Martín de Segovia, nel auntamientu de Sepúlveda, en San Vicente de Ávila, enos sellos d`Alfonso X y Enrique IV, nel pendón de las Navas de Tolosa asitiáu nel monesteriu de las Huelgas de Burgos... tóos ellos son coloraos, rojos (¡¡¡comu la bandera china!!!). Por un tiempu, dellos escribientis contiaban que los comuneros veguilaban un pendón moráu (cosa no cierta) confundiendo a esos comuneros cona Sociedá de los Comuneros (paramasónica) que sí gastaban un pendón moráu (Pérez Galdós escribi con ironía atentu estu nel libru "El Gran Orienti", un de los sus Episodios Nacionalis.

A la final del siglu XIX, el lerrouxismu, cambeó la bandera española roja y amarilla pola roja-amarilla-moráa cona intención de galgar las muvicionis regionalistas -especialmenti catalanas-, cono qu`ellos cudaban qu`era la color de Castilla, en sinu de centralismu. Lo demás ya es currutu...

No sé cómu se mos quedará la color... de la cara, en supiendo que la color moráu de la bandera republicana era -n`origin- un homenaje centralista a Castilla, peru que no siendo color castillana, a la final, es la color del conde-duque d`Olivares, el mas centralista de los ministros de la Casa Rial d`Austria, y depués, de los borbonis (¡¡la republicana!!).

Depués de tanta tinta escarramanáu escontra`l lábaru -y en favor-, convién ver que, miremos a ondi miremos condicionamos lo que vemos pola color del cristal col que miramos... ¡amén josús!

PD. Dejo abaju una propuesta de lábaru que recibí jaz tiempu y que tién la su sorga si ulvidamos el su sexismu. Comu dicía la mi güela: "¡¡Amos a dar en roé-la manta!! ".

2 comentarios:

  1. Paéceme que si mos olvidamos del sesismu, la imagen se queda en náa: Dendi la mi visual,es sesismo nel su estau más lígrimu.
    No soi pa dicir si es más grandi la sospresa d`atopame con esa fotu -n`esti blogue- o la mi tristura.
    Salú!

    ResponderEliminar
  2. ¡Vae! ¡la liemos parda!
    ¡Vae discurriatu mestar nun testu la ironía conos escotes! Lo sigundu no deja ver lo primeru. Es comu cuspir a lo altu y no querer que te caiga incima... un enquivocu basal.
    Pa práu...

    ResponderEliminar