sábado, 12 de septiembre de 2009

Importancia capital

l`ite la custión de las sociedaes ocidentalis y moernas es que s`hicierin aditas a la crecencia, al cuntinu medrar, peru, la capacidá arregeneraora de la Tierra ya no es pa contiar la nuestra demanda. El mijor indicaor pa echar una varáa a esti desocoliñe es la Esclave Cológica, que da l`espaciu u estragu del planeta qu`atanguamos pa caltener las atividaes colómicas. Cona población d`aguañu de la Tierra, pa ser sosteniblis jaz falta que cáa un de nos líntese a consumir 1,8 hetárias* d`esi espaciu bioprodutivu. Encontóo, nel estáu español, pa contiar esti livel de vida, atanguamos arruchar 5 hetárias (3 planetas). N`Estaos Uníos atanguan arruchar 10 hetárias (6 planetas). Los mas de los paísis d`África arruchan 0,2 hetárias (cuasi una dícima parti del planeta). El modelu que triunfa es el primer, l`arruchaor.
La decrecencia no sinifica tornar a la Edá de Piedra ne a la Edá Meya. Sinifica golver al viecu cológicu de los años 70. Nesos años comíamos egual -quizaes mijor- qu`abora. Aguañu arruchamos la tripli de petróliu y energía pa producir lo mesmu qu`entós. La diferiencia es que la lechi d`hui, pintu`l casu, no tién comparanza cona lechi consumíu jaz 30 años. Lo d`entós era de la vaca del vicinu -u de nos- y lo d`aguañu tién 9.000 quilómetros detar. Laranjas, soja, pescáu, plátanos, etc. vienin de lueños esgonces del planeta. Añidamos l`envasáu, embalajis, publicidá,... el mundu relochu.
Los gobiernos sabin perfeutamenti qu`el sistema va cancia un colapsu. Es la relochez. El cambéu del climen es una benifestación, un síntoma. La contreminación, el descaste de lazos alimalis, los andancios, las maleras arrilacionáas cona contreminación; y, a la final, la final del petróliu que defín la final d`una era. No bra arranchos ne cambeos del sistema polos políticos. No juerin destriáos ne votaos pa esu. Ellos tienin el cargu, son voceros, peru, el poder está enas manos de las grandis empresas tresnacionalis qu`ensimentan, riegan y ateclan la nuestra adición al consumu pa enternecer la lógica del sistema. No hai riisgu de cambéu.
Por si es casu, la publicidá mercantil y la publicidá meyática escarcean ojetivos nuéos: la ecocrecencia. Cambear l`inombri pa que paeza un "angu" nuéu.


*Al vinir d`un mundu rural, entidiendo las midías en carros de tierra, no n`hetárias, peru conas últimas, es mas fácil de ver por tóos/as.

2 comentarios:

  1. Un espiche d'altor...i latagudu comu siempri que
    mos jaz escimbriar asgalla.
    Es ciertu tolo que dicis subri los gobiernos...i
    pa mi que la rebielga de cambéu,solu pué vinir
    dendi la mesma presona,conas atitudes del diya a
    diya.De la Educación pocu asperamos...pos esta
    enas mesmas manos i ya pispiamos los resultaos.
    " D'aquella polvorera ,vienin ,dimpués estas
    llamazas."Es un güen dijiu pa definir la custión
    de los años 70 i 60.Tienis razón cuandu dicis
    qu'astonzas la cumíá era mijor,d'autuconsumu...
    gracias a la fegura del "obreru-mistu".Peru pa mi que aqui estuvu'l escomencipiu del fin del moú de trebaju del mundu rural cántabru...cambéarin el praú pola fábrica,que
    dicía la ditadura qu'era lu mijor pa tóos...Lu
    que vinu dimpués,las bicocas del capitalismu-
    consumismu,pos abora lo pispiamos.
    I ya pa treminar,préstami más la mídia del carru,hai d'arrecuperar tolo sellencu !
    -A.C.-

    ResponderEliminar
  2. Pa mi qu`el cambéu vindrá de manu de lo coleutivu. Nesta jaba pocu jaz la iniciativa endividual. Polo qu`entiendo, la decrecencia es un cambéu jondu de paradigma a la empar d`un cambéu de las estitucionis. Hai collas por meya Europa que trebajan ensemble pola decrecencia. Esu sí es efeutivu.
    Hai una muvición, Ciudaes en Transición, que ya van nesti sen.
    Salú... que tamién semos p`autogestionala.

    Gandra

    ResponderEliminar