miércoles, 26 de enero de 2011

"TRANSICIONIS", UN ARTICULU D'ALMUDENA GRANDIS...

Vivimus malus tiempus pa la épica. Enus mas recientis, l'esmane de lus dictaoris siempri tuvu dos fasis. La primer, una campaña de comunicación diseñáa al milimetru, y en anglés, a milentas de kilómetrus del luegar ondi diba a producise. La sigunda y definitiva, una envasión militar. Por esu, la juerza de lus tunecinus, esas mojeris cona capeza n'abertal que se abalanzan sobri lus micrófonus pa opinar a grijius, esus hombris qu'abracan a lus soldaus, me ha prestau tantu comu'l machadianu jiu del olmu podriu.
Ojalá triunfi la democracia'n Túnez. Quienis reclamanla se la merecin, piru nu lo tienin fáci. Ocidenti pispialis col espíritu dividiu enti'l mieu y la priocupación. Lus grandis espiches de fe nel progresu y la Humanidá que lus sus líderis suelin lanzar cuandu la democracia va unzia a la cola d'un tanqui nortiamericanu, nu se han produciu. Las tímidas parabras d'Obama tampocu juerin acompañáas de las gestionis dipromáticas que pudrían estabilizar la situación. El probrema, dicin, es la espansión del islamismu, piru enti las solucionis que tredicionalmenti barajansi, comu poinar dictauras, nu considerasi la posibilidá de frenar la agresividá israelí, y muchu menus la de sostiner una movición democráticu nel mundu árabi, nu vaiga a quejasi la industria armamentista.
En España, la escéutica, paternal condiscendencia cona que mirasi cancia Túnez produz un efeutu ambiguu, endecisu enti lo cómicu y lo patéticu. Yo incrinomi, mas bien, por estu últimu. Nu tien denguna gracia alcordar que, aquí, un dictaor murrió ena cama pa que un grupu de cachorrus del su partidu socedierali nun Gobiernu que pretendesi paradigma de transición democrática. Un diya d'estus, la viga que nu vemus mientres escarceamus paja enos güejus ajenus mos va a taladrar el cerebru.

( "El País", 2 de jeneru de 2011 ).

No hay comentarios:

Publicar un comentario